Partner serwisu
Drogi i autostrady

Dolny Śląsk: Rozbudowa obwodnic i nowe mosty na Odrze to zadania priorytetowe

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Autor:

mj

Data publikacji:
26-05-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Dolny Śląsk: Rozbudowa obwodnic i nowe mosty na Odrze to zadania priorytetowe
Fot. ppdigital
– Znaczna część działań inwestycyjnych na drogach wojewódzkich skupia się na obszarze południa województwa, które cechuje najsłabsza dostępność komunikacyjna – powiedział Rynkowi Infrastruktury Przemysław Malczewski z Instytutu Rozwoju Terytorialnego, organizacji która przygotowała strategię rozwoju województwa dolnośląskiego na najbliższe lata. Dolny Śląsk to kolejny obszar, któremu postanowiliśmy się przyjrzeć w ramach przeglądu samorządowych strategii rozwojowych.

Województwo dolnośląskie cechuje stosunkowo dobrze rozwinięta sieć dróg regionalnych. Być może właśnie dlatego dolnośląski Urząd Marszałkowski postanowił skupić się na budowie bardziej zrównoważonego systemu transportowego. Tak wynika z wizji zawartej w, przyjętym pod koniec marca, dokumencie określającym politykę przestrzenną województwa dolnośląskiego w perspektywie 2020 roku. – Plan Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Dolnośląskiego (PZPWD) zakłada pewien docelowy układ drogowy województwa. Jeśli przyjąć, że projektowane inwestycje zawarte w planie będą miały zapewnione finansowanie i doczekają się realizacji, istotnym jest, aby dążyć do ujęcia w programach krajowych i wojewódzkich zadań będących na dzień dzisiejszy jedynie postulatami. Jednak realizacja poszczególnych zadań uzależniona jest od decyzji podejmowanych przez władze krajowe oraz wojewódzkie – wyjaśnia Przemysław Malczewski z Instytutu Rozwoju Terytorialnego.

 

Wizja rozwoju dolnośląskiej sieci drogowej opiera się na wyznaczeniu przebiegu nowych głównych dróg przy minimalnej ingerencji w tereny o najwyższych walorach przyrodniczych i obszary chronione, z jednoczesnym zapewnieniem ochrony przed negatywnym oddziaływaniem na środowisko i kompensacją przyrodniczą. Autorzy dokumentu przewidują również działania na rzecz poprawy drogowej dostępności komunikacyjnej wszystkich obszarów województwa oraz powiązania ich z krajowym i europejskim systemem drogowym. Autorzy PZPWD wskazują na również na potrzebę większego zróżnicowania infrastruktury transportowej. Dlatego ważnym elementem planowania przestrzennego w obszarze dolnośląskiego transportu będzie w najbliższych latach przejęcie części przewozów drogowych przez energooszczędne, bardziej przyjazne środowisku systemy transportowe (kolej i żeglugę śródlądową) oraz modernizacja i rozbudowa dróg, stanowiących alternatywne szlaki dla sieci autostrad. Województwo Dolnośląskie planuje też zacieśnienie współpracy ze swoimi południowymi i zachodnimi sąsiadami, dlatego też podjęto decyzję o budowie nowych mostów drogowych i kolejowych sprzyjających rozwojowi powiązań transgranicznych.

 

Plany Dolnego Śląska podobnie jak w przypadku innych województw wiążą się z rozbudową dróg na poziomie krajowym. Jak podkreśla Malczewski kluczowym i inwestycjami jest w tym względzie budowa dróg ekspresowych S-3 relacji Nowa Sól - Legnica - Lubawka oraz S-5 Poznań - Wrocław. – Ponadto Zarząd Województwa Dolnośląskiego powierzył Instytutowi Rozwoju Terytorialnego opracowanie oraz koordynowanie prac nad przygotowaniem Studium korytarzowego wraz z analizą dla planowanej drogi ekspresowej łączącej Autostradową Obwodnicę Wrocławia z południową granicą państwa w okolicach Boboszowa – wyjaśnia Malczewski, zaznaczając jednak, że zadania te mają rangę krajową i decyzje o ich realizacji podejmuje Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju. – Innymi istotnymi inwestycjami  znacząco wpływającymi na poprawę dostępności transportowej oraz bezpieczeństwo w województwie dolnośląskim jest budowa obwodnic w miastach charakteryzujących się największym natężeniem w ruchu tranzytowym oraz budowa nowych przepraw mostowych na rzece Odrze wraz z drogami dojazdowymi – dodaje Malczewski.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5